سرای خیال

گزیده‌هایی از سروده‌های سخن‌سرایان پیشین و امروز

سرای خیال

گزیده‌هایی از سروده‌های سخن‌سرایان پیشین و امروز

دو گنج


  یادت همیشه سبز است در خلوت خیالم‏
  خوبم، به خوبى تو، پرسى اگر ز حالم 


  گرم است محفلِ من از ذکر نامت اما
  دمسردى حریفان کمتر دهد مجالم‏  


  سالى گذشت و آمد نوروز دیگر از راه‏
  من با خیال رویت فارغ زماه و سالم‏  


  بنویس نامه‏اى باز وز شاهدانِ معنى‏
  بزمى دگر بیاراى در عرصه‏ى خیالم‏  


  بى‏شکوه و شکایت آغاز کن سرودى
  باشد که نغمه‏اى خوش برهاند از ملالم‏  


  دانم که ره ندارم بر آستانت امّا
  از بخت بى‏مدارا من در پى محالم‏  


  انگیخت باد فتنه گرد کدورت ار نه‏
  من با نهاد صافى آئینه‏اى زلالم‏  


  خوارش مگیر اى گل کز باده‏ى محبّت‏
  شهدیست شکِرآگین در کاسه‏ى سفالم‏  


  شب را اثر نیابى در عالم من و دل‏
  کانجا زماه رویت مهریست بى‏زوالم‏  


  دارم دو گنج گوهر در کنج بى‏نیازى‏
  تا عاشقى و رندیست سرمایه‏ى کمالم‏

    
از استاد حسین بهزاد(کرمانشاهی)

نظرات 1 + ارسال نظر
روح الله شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:06 ق.ظ http://www.shirekhorshid.blogsky.com

بابا ایول ....
خداوندگاریش در سلیقه و قریجه بی نظیرید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد