سرای خیال

گزیده‌هایی از سروده‌های سخن‌سرایان پیشین و امروز

سرای خیال

گزیده‌هایی از سروده‌های سخن‌سرایان پیشین و امروز

از بین کامنت‌ها

شعر زیر را عزیزی برایم کامنت گذاشته که خیلی دوستش می‌دارم .

شعر قشنگی است! 

 

  تا کی‌ دل‌ من‌ چشم‌ به‌ در داشته‌ باشد
  ای‌ کاش‌ کسی‌ از تو خبر داشته‌ باشد
           *    *    *

  آن‌ باد که‌ آغشته‌ به‌ بوی‌ نفس‌ توست‌
  از کوچه‌ ما کاش‌ گذر داشته‌ باشد
           *    *    *        

  آن‌ روز که‌ می‌بستی‌ بار سفرت‌ را
 گفتی‌ به‌ پدر هر که‌ هنر داشته‌ باشد
          *    *    *

  باید برود هرچه‌ شود گو بشو و باش‌
  بگذار که‌ این‌ جاده‌ خطر داشته‌ باشد
            *    *    *

  گفتی: نتوان‌ ماند از این‌ بیش، یزیدی‌ است‌
 هر کس‌ که‌ در این‌ معرکه‌ سر داشته‌ باشد
             *    *    *

  باید بپرد هر که‌ در این‌ پهنه‌ عقاب‌ است‌
  حتی‌ نه‌ اگر بال‌ و نه‌ پر داشته‌ باشد

             *    *    *

  کوه‌ است‌ دل‌ مرد، ولی‌ کوه، نه‌ هر کوه‌
  آن‌ کوه‌ که‌ آتش‌ به‌ جگر داشته‌ باشد
            *    *    *        

  کوهی‌ که‌ بنوشد، بمکد، شیرهِ‌ خورشید
  کوهی‌ که‌ ستاره، که‌ سحر داشته‌ باشد
             *    *    *

  آن‌ کوه‌ که‌ سرشارترین‌ چشمهِ‌ شفاف‌
  در دامنه، در کتف‌ و کمر داشته‌ باشد
            *    *    *        

  آن‌ کوه‌ که‌ یاقوت، که‌ یاقوت‌ شهادت‌
  در سینهِ‌ لبریز گهر داشته‌ باشد
            *    *    *

  کوهی‌ که‌ جوابت‌ بدهد هر چه‌ بگویی‌
  کوهی‌ که‌ در آن‌ نعره‌ اثر داشته‌ باشد
             *    *    *

  کوهی‌ که‌ عبا باشدش‌ از شعشعهِ‌ نور
  عمامه‌ای‌ از ابر به‌ سر داشته‌ باشد

            *    *    *

  این‌ تاک‌ که‌ با خون‌ شهیدان‌ شده‌ سیراب‌
  تا چند در آغوش‌، تبر داشته‌ باشد
             *    *    *

  دردا اگر از خوشهِ‌ این‌ شاخهِ‌ سرشار
  بیگانه‌ ثمر چیده‌ و بر داشته‌ باشد
              *    *    *

  عشق‌ است‌ بلای‌ من‌ و من‌ عاشق‌ عشقم‌
  این‌ نیست‌ بلایی‌ که‌ سپر داشته‌ باشد
             *    *    *

  رفتی و من آنروز نبودم ، دل من هم
  تا با تو سر سیر  و سفر داشته باشد
             *    *    *

  رفتی و زنت منتظر نو قدمی بود
  گفتی به پدر : کاش پسر داشته باشد

            *    *    *

  گفتی که پس از من چه پسر بود چه دختر
  باید که به خورشید نظر داشته باشد
             *    *    *

  باید که خودش باشد و آزاده و آزاد
  نه زور و نه تزویر و نه زر داشته باشد
             *    *    *

  اینک پسری از تو یتیم است در آنجا
  در حسرت یک شب که پدر داشته باشد
             *    *    *

  برگرد سفر طول کشید ای نفس سبز
  تا کی دل من چشم به در داشته باشد

 

      از : مرتضی امیری اسفندقه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد